Gleid
Gleidshop
SugarBear
Alcina style

Nebuď ledňák! A nevzdávej to!

Nikdy nevíte, co a kdy se stane vaší inspirací nebo motivací. Můžete si přečíst už 54. článek na téma "5+1 rada, jak si udržet novoroční předsevzetí celý rok", nebo "Jak začít v lednu a už nikdy nepřestat", a pak najednou někde narazíte na byť jen hloupý nadpis a začnete nad ním dumat natolik, že si až v červnu uvědomíte, že jste letos konečně vydrželi se sportem déle než prvních 30 dní v roce. Takže, ačkoli se teď roztrhl pytel s motivačními citáty, X+2 tipy jak být motivovaní 365 dní v roce apod., napíšu vám na tohle téma další. Protože… protože nikdy nevíte, jestli tenhle nebude zlomový, i kdyby jen pro jednoho z vás :)

pixabay.com

 

 K napsání tohohle článku mě třeba přivedla výzva #nebudlednak skvělé FitFab party. Všechno jde líp, když na to nejste sami… ať už vám pomůže se s někým spolčit, přidat se do podobné výzvy nebo si jen najít parťáka na cvičení, který nás spíš vytáhne do zimy, když samotným se nám nechce… nicméně, jde s tím ruku v ruce ještě jedna podmínka. Ten parťák vás musí tahat tam, kde to máte rádi a na místo, kde děláte pohyb, který máte rádi. Pokud jste si někde na internetu přečetli, že nejlíp se hubne, když běháte denně 2hodiny na pásu a vy děsně nesnášíte běhání, a ještě k tomu 2 hodiny, tak půjdete tak 3x, a pak si dáte radši celou šlehačku ve spreji, protože budete potřebovat něčím utišit ty výčitky z toho, že jste vynechali cvíčo. A pak budete mít výčitky z té šlehačky. Pokud si ale najdete něco, co vás baví (bez ohledu na to, který pohyb je podle nejnovějších výzkumů ten úplně nejvíc nejúčinnější), nebo vás to alespoň k smrti neobtěžuje, je mnohem vyšší pravděpodobnost, že s tím za chvilku neseknete.

 

…a z toho plyne:

1. jaký pohyb dělám rád/a?

Pokud to ještě nevíte, prostě zkoušejte dál. Pokud půjdete zkusit někdy hodinu TRX a zrovna to nebude vončo, nikdo vám hlavu neutrhne za to, že už třeba nikdy nepřijdete (pokud si teda rovnou nepředplatíte 10 lekcí, to vás to pak možná přijde celkem draho). Většinou to záleží i na kolektivu, na lektorovi. Třeba pro vás ale skupinové lekce vůbec nejsou a raději si zacvičíte doma podle youtube, nebo vyběhnete ven. Nebo vůbec nebudete běhat a dáte přednost svižnějším procházkám. Každý pohyb se počítá, vy si jen musíte vybrat.

 

gleid, sport

 

2. ve dvou se to lépe táhne

se říká. Někomu to nemusí vyhovovat, nicméně, pro většinu z vás to možná bude ta potřebná hnací síla. Ať už si oblíbíte nějakou skupinovou lekci, nebo vám pomůže sdílení svých pokroků a motivace prostřednictvím sociálních sítí a hashtagů. Vyberte si, co vám funguje a pusťte se do toho. A je úplně jedno, že už je únor :)

 

3. pauza je pauza, NE konec!

A to je fakt. Pokud vám 3 dny nebylo dobře a místo cvičení jste zůstala v posteli, můžete začít hned, jak se budete cítit líp. Nemusíte čekat zase celý rok na 1. ledna, protože teď už to nemá cenu… pokud jste nestihla úterní TRX, protože se vám protáhla v práci porada, nemusíte čekat celý rok – můžete jít další úterý. Pokud jste si včera dala šlehačku a nešla jste běhat, ani vy nemusíte čekat celý rok, až zase začnete jíst zdravěji. Všechno to můžete udělat ještě tenhle rok, tenhle týden, dnes – nebo zítra. Je jedno, že tenhle týden jste stihla cvičit jen jeden den – tak ten další to třeba vyjde častěji. Důležité je, že ačkoli jednou vypadnete ze zaběhlých kolejí a holt na dovolené neproběhne úterní TRX, neznamená to, že už nic nemá cenu!

 

4. když to letos vydržíte, už konečně nebudete ledňáček!

Budete ostřílený cvičenec, budete mít pocit, že ta skřínka vpravo vzadu je přece vaše, protože ji máte VŽDYCKY. A občas si můžete udělat srandu z ledňáčků a trošku si zaklít, když v lednu dojde teplá voda ve sprše, protože bojler nestíhá ten nápor nováčků.

 

gleid, sport

 

5. progres = motivace

Představte si, co se stane, pokud to letos znovu vzdáte. Přijdete o celý rok! Víte, kam se dá za takovou dlouhou dobu posunout? Kolik kil se dá shodit? Kde jste mohli být, kdybyste s tím minulý rok nesekli jen proto, že jste přeskočili dvě lekce jógy (no a to už – to už prostě vůbec nemá cenu). Příští rok, až se ohlédnete, tak zjistíte, že doběhnete dál, že jste rychlejší, že jste ve větší kondici, že už uděláte ukázkový dřep nebo pozici vrány. A uvidíte, jak vás to nakopne. Mnohem víc, než když budete v lednu zase po roce hledat, kam jste zašantročili sportovní legíny, a jak že se přihlašuje do toho fitka, co máte za barákem.

 

Suma sumárum: nebuď ledňák!

foto-redaktor

Aneta Černá

sport a zdraví

Anet potřebuje k životu cvičení, jógu a smích. V jídelníčku ovoce, zeleninu a někdy... někdy prostě čokoládu! A vždycky vám o tom všem ráda napíše - abyste společně našli motivaci nejen k pohybu, ale i zdravé a vyvážené stravě.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

← zpět
Podobné články
Neznám nikoho, kdo by nechtěl mít pevné a zdravé kosti a zuby. Z tohoto důvodu pijeme hodně mléko, jíme mléčné výrobky a dopřejeme si i doplňky stravy, které obsahují vápník. Ale stačí to? Je to skutečně to nejlepší, co můžeme pro dostatečné množství vápníku v našem těle udělat?
22.8.2016
Rozhodně nepatřím mezi typy žen, jež se ráno probudí s pozitivní náladou, stihnou jógový pozdrav slunce, oblečou si svou (pro mě téměř) dětskou velikost oblečení, obují vysoké podpatky, které jim dodají na sex appealu a vyrazí vstříc pracovním úspěchům. Moje ráno je naprosto odlišné. Sotva potřetí zaklapnu budík, vylezu celá rozlámaná a rozcuchaná z postele a snažím se o rychlou ranní hygienu. Zděsím se, když ručička váhy nezadržitelně směřuje k trojcifernému číslu. Takže si místo letáků s nabídkou zlevněného másla zjišťuji aktuální otevírací dobu nejbližší posilovny. Nakonec, proč bych nemohla začít s hubnutím ještě před začátkem nového roku? Leden bude ve znamení přeplněných fitness center, zatímco teď zejí prostory prázdnotou. Víte ale, jaká lekce je pro vás ideální? Na své si přijdou milovníci dynamických forem, bojového umění i spojení mysli a ladného pohybu.
6.11.2017

Víte, že podle studie Columbijské univerzity je sedavý způsob života váš zabiják? Lidé, kteří sedí v kuse méně jak 30 minut, mají nižší riziko úmrtí než ti, co pracují v sedě i několik hodin. Podle studií existuje přímá souvislost mezi sedavým zaměstnáním a předčasným úmrtím. Podle lékařů má sezení na židli negativní vliv na: spalování tuků, snižuje se hustota kostní tkáně, zužuje se průměr cév a naopak se zvyšuje krevní tlak, zvyšuje se hladina cholesterolu v krvi, zvyšuje se riziko rakoviny prsu a tlustého střeva, nefunguje správně lymfatický oběh. Dostatečný výčet negativ proto, abyste zařadili pár cviků i do své kanceláře.

11.2.2019

Motivace je takové hezké slovo. Ještě líp vypadá pod fitness fotkami na Facebooku nebo Instagramu. Přesně pod těmi fotkami, které sledujete, když sedíte doma na gauči a máte ruku s mobilem opřenou o vaše vyvalené břicho.

16.7.2019
Vyhledávání
Překvapení pro vás
O nás
Otestovali jsme pro vás
Najdete nás na Facebooku
Najdete nás na Instagramu
Instagram