Gleid
Gleidshop
Gleid

Znáte tapiokový pudink? Bezlepková tapioka - výborný zdroj energie a živin pro tělo

Tapioka je škrobová moučka z kořene manioku jedlého. Neobsahuje lepek, tudíž je vhodná pro celiaky. Je cenným zdrojem mnoha vitamínů a minerálů a vyniká také nízkým obsahem cholesterolu.
pixabay.com
 
 Tapioka zažívá poslední dobou velký boom. Je totiž bezlepková, obsahuje komplex polysacharidů s nízkým obsahem cholesterolu a nízkým glykemickým indexem. Dále je cenným zdrojem především vápníku, hořčíku, fosforu, železa, draslíku, některých vitamínů ze skupiny B, omega-3 a omega-6 mastných kyselin. Je ovšem zhruba dvakrát kaloričtější než brambory. 
 
Maniokové hlízy by se neměly jíst syrové, protože obsahují kyanogenní glykosidy (především kyanovodík) a ty jsou pro člověka toxické. Omytím, oloupáním a povařením hlízy tuto negativní vlastnost ztrácí. V České republice se dá koupit tapioková mouka a také tapiokové perly - obojí nemá prakticky žádnou chuť.
 
Tapioková mouka je vhodná především k zahušťování a k přípravě vláčných těst.
Tapiokové perly jsou jednou ze základních složek dnes populárního čaje Bubble tea, ale velice oblíbený je i tapiokový pudink, který vám dodá energii na dlouhou dobu a zasytí vás.
 

Tapiokový pudink

Ingredience:
  • 1 hrnek tapiokových perel
  • 3 hrnky vody
  • 3 hrnky rostlinného mléka (kokosové, mandlové, sojové,...) 
  • sladidlo dle preferencí (stévie, sirup - datlový, agávový,...)
  • ovoce na ozdobení
 

Postup: 

Tapiokové perly přes noc namočíme ve vodě (poměr 1:3), krásně nabobtnají a také se rychleji uvaří. Druhý den je scedíme, přidáme k nim rostlinné mléko (poměr 1:3) a vaříme do zhoustnutí. Důležité je perly míchat. To, že je pudink hotový, poznáme podle zhoustnutí a také podle zprůhledněných perel. Osladit pudink můžeme v průběhu vaření nebo až po uvaření, abychom jej lépe dochutili. Pudink dáme do připravených misek a dozdobíme sezónním ovocem podle libosti. Já jsem použila strouhaný kokos, další vrstvou byly rozmixované jahody a nakonec směs ovesných vloček a sušeného ovoce. Pudink se dá jíst jak teplý, tak vychlazený. 
foto-redaktor

Ing. Iva Aiesh

osobní rozvoj /karty/ zdravá strava
Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Podobné články
img-článek

Upečte si doma vlastní sladký žitný chléb

Co si doma upéct vlastní chléb? Takový, který bude mít chuť svátků a pohody. Nemusíte se bát, je to jednoduch... 26.12.2017 Celý článek
img-článek

Mrkvový dort má v Americe i svůj národní den. Ochutnejte i vy!

Mrkev je zdravá zelenina, bohatá na beta karoten, který v těle působí jako antioxidant a chrání pokožku před p... 20.5.2016 Celý článek
img-článek

Průvodce rostlinnou stravou: jak poznat zralé avokádo?

Znáte to - koupili jste si avokádo, ale teď najednou nevíte, kdy je ta správná doba na to ho sníst. Máme někol... 8.5.2018 Celý článek
img-článek

Tyhle dobroty musíte v květnu ochutnat!

Co jíst v květnu, abychom podpořili naše tělo a cítili se skvěle? Květnové jarní recepty podle ayurvedy od Ivy... 9.5.2018 Celý článek