Gleid
Gleidshop
Šperky
Sérum

Kolikrát jste už zkoušeli shodit kila navíc? Kolik nových metod hubnutí už jste otestovali?

Kolik „odzejtřkových“ pokusů už máte za sebou? Že kamarádka nejí pečivo, zhubla 10 kg a vy se bez pečiva trápíte už měsíc a nic?

Nebude lepší vynechat raději všechny sacharidy? To pak určitě půjde samo! A co kdybychom frčeli jen na smoothies nebo jedli kilo ovoce dopoledne a kilo zeleniny odpoledne, to prý je pro ploché bříško ta nejlepší metoda. A viděli jste tu holku na facebooku? Zhubla po nějakých pilulkách a mohla jíst cokoliv kromě sladkého (tomu se říká sekyrková polévka, ne?) 

 

pixabay.com

 

Pojďme raději po těch všech trápeních zvolit cestu zdravého rozumu!

Nejdříve si ukliďme v hlavě. Pokud si neuděláme jasno a cesta k menším konfekčním velikostem bude jen trápení, stále budeme žít ve vlnách jo-jo efektů.

Je jasné, že někomu může vyhovovat život bez pečiva. Pozor, všimněte si, že říkám život, ne dieta. Když si za sladká nebo jiná oblíbená jídla najdete zdravou a chutnou náhražku, máte polovinu úspěchu v kapse. Když tu „dietu“ chcete jen 3 měsíce vydržet, ani nezačínejte.

 

Pokud si mohu dovolit vlastní názor, vím, že Low Carb (dieta omezující množství sacharidů, upřednostňuje více tuků a bílkovin) nebo jakýkoliv směr omezující nějakou složku základních živin určitě funguje a můžeme takto fungovat v pohodě celý život. Pro některé je náročné učit se vařit jinak, učit se nové recepty, někdo se v tom najde a pak to jde samo bez přemáhání a trápení a vlastně není potřeba ani pevná vůle, jen se naučit přemýšlet a volit správné potraviny, které nahradí ty nevhodné. A co ti ostatní, hodně zaneprázdnění, vytížení, kteří jsou rádi, že uvaří teplé jídlo alespoň o víkendu, jinak jsou odkázáni na jídelny a restaurace? I pro ty by se něco našlo.

 

Pamatujete si ještě takové to pravidlo nejíst po šesté hodině večer? 

Na kurzu nás učili, že se má jíst pravidelně, a pokud chodím spát o půlnoci, že se klidně můžu najíst ještě v osm nebo v devět. A najednou se dozvím, že současným trendem je IF (intermittent fasting) neboli přerušovaný půst. Dokonce ho velmi doporučují i někteří známí výživoví specialisté.

 

Jak IF stravování funguje?

Nejedná se o klasický několikadenní půst, ale o střídání doby jedení a doby bez jídla. Nejčastěji je doporučován systém 16/8, (16 hodin bez jídla a 8 hodin prostor pro tři až čtyři porce jídla). U žen se doporučuje 14/10. Dá se říci, že IF je i 12/12, což někteří dodržují a ani neví, že jsou vlastně „in“. V době lačnění je možné přijímat pouze nápoje jako je voda, různé druhy neslazených čajů a káva bez cukru a bez mléka, alkohol vůbec ne. Pokrmy konzumované v povolené době není třeba nijak zvlášť upravovat, jen je důležité se nepřejídat, omezit sladkosti a smažená jídla. I nějaký ten hřích v podobě sladkosti je povolen. Pokud si v období jedení dopřejete jen zdravou stravu, přinese to pro vás i více benefitů.  

 

Co je asi nejdůležitější, můžete touto cestou snížit množství tělesného tuku a zároveň zvýšit produkci růstového hormonu, který umí správným směrem stimulovat uvolňování inzulinu. Přidejte ještě cvičení dvakrát nebo třikrát týdně a výsledky se dostaví třeba už během 14 dní.

 

Jak začít?

Pokud patříte k těm, kdo mají večer největší chuť jíst, začněte 10/14, pak postupně každý den prodlužujte dobu bez jídla o půl hodiny, až budete 14/10 nebo 16/8. A jen takové upozornění - jakýkoliv půst, i několikahodinový, by měl zvážit každý, kdo má nějaké zdravotní problémy, a raději se poradit s lékařem nebo alespoň s výživovým poradcem.

IF je jednou z možností redukce váhy, třeba právě tento způsob bude vaší inspirací.

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

← zpět
Podobné články

V článku se zaměříme především na bylinné extrakty. Popíšeme si, jak se získávají a zmíníme se i o jejich přínosech a možnostech využití. Je na čase pochopit, že nám může příroda nesmírně prospívat!

15.3.2019
Jste po úrazu nebo máte jiný zdravotní problém, ale rádi byste opět cvičili?
1.9.2016
Už od nepaměti se všechny důležité věci řešily u jídelního stolu. Dnes jsme na to možná trochu zapomněli. Společné stolování v kombinaci s metodou Feng-Shui vnese do života soulad, stabilitu a zlepší mezilidské vztahy i v dnešní uspěchané době. Vyzkoušejte a výsledek uvidíte sami.
9.12.2017
Na jaře se provádějí očistné kůry. Avšak nepostačí očistit jen naše tělo, ale měli bychom ulevit i psychice a zbavit se zbytečných duševních „nečistot“. Proto je nutno občas se zklidnit a udělat si v sobě pořádek. V článku se zaměříme na to, jak očistit duši od zbytečných přítěží.
10.4.2018
Vyhledávání
Překvapení pro vás
O nás
Otestovali jsme pro vás
Najdete nás na Facebooku
Najdete nás na Instagramu
Instagram