Gleid
Gleidshop
Pondělní radost II.
Alcina style

Září jako druhý leden, taky začínáte už po několikáté s hubnutím?

Každé září je vlastně takový malý leden. Tedy alespoň co se týká rozhodnutí hubnout nebo zapracovat na svém těle. Je to ovšem síla, co z nás umí udělat taková dovolená " all inclusive".

pixabay.com

 

V létě nosíme vzdušné oblečení, volné šaty, plavky a v září zjistíme, že nemáme nic na sebe, protože kostým se nedá dopnout a rifle jako by se vypraly v pračce na 90°C. Vždyť jsme v létě jedli jen samé ovoce a občas zmrzlinu. No a taky jsme grilovali a po masíčku je chuť na pivo nebo vínečko. Jak je vidět, ani plavání a jízda na kole nezabránily tukům nashromáždit se v našem těle. Vysoké teploty člověka vždycky unavují a jít na lekci aerobiku nebo do "fitka" - ani pomyšlení!

Zato v druhé polovině září, kdy už máme vyřešený počáteční školní chaos, začínají tělocvičny a fitness centra praskat ve švech. Venku už není takové vedro, že bychom leželi někde u vody, je příjemné babí léto a nálada se sebou něco udělat.  

Pokud sledujete náš seriál "Hubneme online s Táňou", možná jste si všimli určité stagnace. Nápad provázet Táňu po celou dobu jejího snažení vznikl právě proto, aby bylo vidět, že křivka hubnutí nemusí směřovat jen dolů. A to je právě ten okamžik, kdy lidé redukci váhy vzdávají a nezvládají pocit, že to nejde dál.

 

"Hubnutí a udržení si váhy je běh na dlouho trať...!"

Kolikrát jsem svým klientům vysvětlovala, že hubnutí a udržení váhy je běh na dlouhou trať, ale jejich motivací je většinou nějaká blížící se akce, jejíž termín je za měsíc...

Nejlepší cestou k redukci váhy není okamžité razantní omezení sladkostí, pečiva a smažených jídel. Je potřeba postupovat pomalu. Přesně takovou chybu udělala i Táňa. Vše striktně omezila a nastalo léto a grilování, párty, oslavy, přípitky a příležitost dát si nějaký ten alkoholický drink. Váha začala stagnovat. Naštěstí se nezačala zvyšovat. Nárůst hmotnosti by určitě nastal, kdyby klientka neměla svalovou hmotu. Svaly znamenají šanci na spalování tuků a malý úlet sportující člověk díky tomu zvládne.

 

Bylo by fajn nastavit si hlavě správné myšlení a dojít k redukci cestou uvědomění si potravin, které našemu tělu nevyhovují, a potravin, které jsou pro naše tělo energií a správnou výživou. Každému vyhovuje něco jiného, ale pokusy a omyly jsou na naší cestě důležité. Jak jinak zjistit, co vyhovuje právě vám?

Možná si říkáte, že nemá význam začínat s hubnutím na podzim, když se kila navíc zabalí do svetru nebo bundy a do plavek se oblečeme nejdříve v červnu příštího roku. No a potom budou stejně Vánoce a naše snažení bude fuč.

Zkusme jíst zdravě nejen kvůli redukci hmotnosti, ale proto, že nastane období chřipek a my pomůžeme našemu organismu zvýšit obranyschopnost a odolnost proti stresu a únavě. Když letní kila zhubneme, budeme mít i lepší náladu a chuť na sobě pracovat.

 

Malý návod pro začátek

Každý den začínejte protažením celého těla (zkuste třeba pozdrav slunci z jógy). Napijte se ještě před tím vlažné vody s trochou citronu. Protože jsou dny ještě slunečné, udělejte si k snídani svěží smoothie. Vhodné je přidat trochu řeckého jogurtu jako zástupce bílkovin.

 

Můj recept na oblíbené smoothies:

jablko + banán + jogurt + chia semínka

 

K dopolední svačině stačí oblíbený kousek ovoce nebo zeleniny, k tomu hrst oříšků. Oběd odlehčíte tím, že vynecháte přílohu. K odpolední svačině si dejte mozzarelu a rajčata. K večeři třeba nějaký pestrý salát a rybu.

Nehledejte v těchto doporučeních něco zvláštního. Stačí si jen srovnat myšlenky, říct si co očekáváte, začít se hýbat, volit lehká jídla a hlavně se nehroutit pokud sníte něco, co není úplně v souladu se snižováním hmotnosti.

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

← zpět
Podobné články

Kolik „odzejtřkových“ pokusů už máte za sebou? Že kamarádka nejí pečivo, zhubla 10 kg a vy se bez pečiva trápíte už měsíc a nic?

Nebude lepší vynechat raději všechny sacharidy? To pak určitě půjde samo! A co kdybychom frčeli jen na smoothies nebo jedli kilo ovoce dopoledne a kilo zeleniny odpoledne, to prý je pro ploché bříško ta nejlepší metoda. A viděli jste tu holku na facebooku? Zhubla po nějakých pilulkách a mohla jíst cokoliv kromě sladkého (tomu se říká sekyrková polévka, ne?) 

 

19.2.2019

Včera jsem četla na internetu něco strašnýho. Ačkoli nejsem kritik, a ani většinou nemám potřebu reagovat na informace, které létají světem internetem, jsou věci, které mě nenechají chladnou. A včera se to stalo. Čtu nadpis “Pozor na vejce! Stačí tři týdně a už škodíte srdci, varují vědci!“. Vědci? Tři vejce TÝDNĚ? A pak to pokračovalo slovy, že každé další vajíčko denně zvyšuje pravděpodobnost srdečních problémů a riziko předčasné smrti. Předčasné smrti? A to myslí kinder vajíčko, vejce napuštěné kyselinou nebo co je to za vejce, že mluví o smrti? Pravdou je, že autor článku neuvedl na pravou míru, o jaké vajíčko přesně jde. Pokud se jedná o jakékoli jiné vejce, než vejce obecné, omlouvám se předem. Nicméně, ono se asi nejedná. Je potřeba takové zprávy číst, abychom měli prostor je pak zase vyvracet. Tak si to pojďme vyvrátit, než začnete snídat místo třech vajec - tři rohlíky s taveňákem.

11.4.2019

Víte o tom, že schopnost harmonicky zvládat napětí a uvolnění je největším problémem 21. století? Skutečnost, zda žijeme zdravě a cítíme se dobře, závisí rozhodující měrou na tom, jestli se dokážeme uvolnit. Napětí a uvolnění jsou přirození protihráči a tyto stavy jsou biologicky propojeny. Sportovní aktivita sice pomáhá uvolňovat fyzický i psychický stres, ale pro cílené “přepnutí“ na relaxaci a uvolnění jsou zapotřebí jiné techniky – jóga, qi-gong , meditace a další. Pozor, jsou ale účinné jen tehdy, pokud je praktikujeme dlouhodobě. Relaxace a meditace jsou v buddhistické tradici běžný pojem a součástí každodenního života.

29.4.2019
S rostoucím počtem případů nákazy spalničkami v naší zemi se na sociálních sítích opět rozhořely emotivní diskuze mezi zastánci a odpůrci očkování. Pod přívalem více či méně rozumných argumentů obou stran, je tak pro zodpovědného rodiče snažícího vybavit se co největším množstvím informací stále obtížnější zaujmout takové stanovisko, o kterém by byl neotřesitelně přesvědčen, že je v nejlepším zájmu jeho dítěte. A protože mateřská role je v lidské evoluci stále klíčová, v řadě rodin jsou to především ženy, na jejichž bedrech leží tíha odpovědnosti za zdraví potomstva. Pokud chcete využít metody umělé imunizace, ale máte obavy, jestli vaše dítě získá dostatek protilátek za cenu rizika negativních vedlejších účinků vakcín, jsou zde dvě doporučení, která vám mohou pomoci celou situaci zvládnout o něco snáz.
14.5.2018