Gleid
Gleidshop

Gleid
Shop

Hubneme on-line s Táňou I.

Pojďte se s námi podívat na to, jak vypadá opravdový proces hubnutí - správný proces hubnutí. Se všemi strastmi a úskalími dnešní doby.

Jana Korejtková

 Jak vznikla myšlenka on - line hubnutí?

 Když jsem psala jídelníčky mým klientkám a každý měsíc je kontrolovala, kila šla dolů. Po dosažení cílové hmotnosti již klientky nehlídám, ale některé z nich mi občas zavolají a chtějí zkontrolovat a přeměřit, protože jim to pomáhá váhu si udržovat. Říkají, že potřebují nad sebou bič. Pokud by hubnutí sledovala veřejnost, myslím tím čtenáře, bude ten „bič“ určitě účinný. Tuto myšlenku jsem vyslovila před mojí kamarádkou Táňou a ona se hned příležitosti chopila. Celé jsem to pojala jako inspiraci pro ty, kteří řeší svojí nadváhu a pořád dokola opakují stejné chyby. Třeba vás bude Táňa motivovat nebo se nějaká situace bude podobat té vaší. Přesto jsme každý jiný a na každého bude fungovat něco jiného. Neexistuje univerzální návod na hubnutí pro všechny.

 

 Kdo je Táňa?

            Táňa o sobě:  Pocházím z Ukrajiny, do Čr jsem přijela v roce 2002.  V období mého příjezdu jsem vážila 55 kg a od této doby jsem nabrala 19 kg. To bude asi problém každé ženy, která se vdá a je spokojená. Letos mám výročí pobytu 15 let a tak to oslavím a nadělím si svoje nové „Já“.  Když mi Jana (výživová poradkyně) řekla, že by chtěla napsat článek, ve kterém popíše on-line hubnutí, hned jsem do toho šla.  Přišlo to přesně v období, kdy už jsem se při pohledu do zrcadla neměla ráda.

 Pracuji jako kontrolorka kvality a jako koníčka jsem si vybrala ještě kadeřnictví a vizážistiku.  Díky časovému stresu jsem jídlo neřešila.  Pak přišlo období, kdy jsem usilovně hubla, chodila pravidelně cvičit, běhat, držela dietu (spíš jsem málo jedla) a protože jsem člověk, dělala jsem chyby a selhávala a brzy se dostavil  jojo efekt.  Je dobře, že průběh redukce bude sledovat více lidí. Nechci zklamat sebe, ani je.  Je to pro mě výzva.

 Jaký je můj denní režim: 

 Příklad mého dne, pokud mám ranní směnu: 05.15 vstávám, nesnídám, piji pouze bylinkový nebo zelený čaj,  po příchodu do práce v 06.30 snídám  (pečivo, šunka, sýr, zelenina), v 08.30 svačina (tvaroh Ovofit nebo jogurt, sušenka), v 11.00 oběd (maso, rýže, zelenina), ve 12.00 hodin (káva s cukrem, bebe sušenka), až  v 19.00  večeře (vepřové maso + rýže),

Příklad při noční směně:  návrat z práce v 05.40, do 14.00 spím, 14.30 svačina (ovocný jogurt), 17.00 oběd (maso + příloha + zelenina), 18.30 příchod do práce, v 19.00  večeře (polévka nebo maso, příloha),  ve 20.30 svačina (Cottage, pečivo, zelenina), ve 23.00 hodin  2.večeře (polévka, ryba), 01.25  svačina (sušenka), 03.30 svačina (jogurt  nebo ovocný tvaroh).

 Mým problémem je, že  často jím (mám sedavé zaměstnání a můžu jíst i při práci) a navíc ještě mezi jídly stihnu i sladkosti (Bebe, oříšky, tyčinky), večer  víno nebo v létě pivo. Jediné moje cvičení byl nedělní Piloxing.

 

 A jaký je můj cíl ? -10 kg za půl roku !!!

 

 Výživová poradkyně o Táně:  

 Táňu znám již několik let a tak vím, jakou má povahu. Proto se mi jídelníček bude dobře sestavovat. Moje jídelníčky nejsou jen o číslech, o váze, věku, ale také o charakteru člověka.  Proto nesouhlasím s jídelníčky, které na internetu najdeme (určitě ale mohou být inspirací).

 Co je pro mě důležité? Táňa nehubne kvůli někomu, ale kvůli sobě, chce sama, je odvážná, protože se vyfotí do magazínu v plavkách, přestože není se svojí postavou spokojená. Táňa je živel a optimista, je aktivní i přesto, že jde z práce do práce, má narušený režim nočními směnami a stará se o rodinu jako každá z nás. Neslyšela jsem od ní, že nestíhá nebo je unavená. S takovou klientkou je radost pracovat, protože i ona chce změnit svůj životní styl a je připravena nehroutit se z neúspěchů.

 

 Analýza jídelníčku a měření:

věk:  41 let
výška: 166 cm
váha: 73,5 kg
BMI: 26,7
tuk: 40,2 %
svaly: 25,6 %
viscerální tuk: 7
obvod hrudníku: 104 cm
obvod pasu: 88 cm
obvod boků: 100 cm
obvod přes kyčle:  105 cm
obvod stehen: 59 cm
biceps: 30,5 cm

 

 Zdravotní stav: 

Bere léky na alergii (senná rýma), skolióza II. stupně, křečové žíly, problémy s vyprazdňováním, občas pálení žáhy a nevolnost po větším množství jídla.

 

Strategie:

 Na počátku zvolíme odlehčený jídelníček. To znamená, že z něj vyndáme vše, co zatěžuje tělo. Stačí si přečíst etiketu na potravině a hned vidíte, co všechno navíc obsahuje zpracovaná potravina. Pokud se naučíme vyrobit doma zpracovanou potravinu bude to o něčem jiném (když majonézu, tak domácí).

 Zdravotní stav vypovídá o našem životním stylu. Proč nás pálí žáha? Tělo dává jasné znamení, že už je toho moc. Dochází pak k překyselení a k problémům s nevolností a vyprazdňováním. S tím by nám mohlo pomoci odkyselení pomocí zásaditých minerálů. Omezíme sladké  (max. 1x denně, a to do 16 hodin), z pitného režimu vynecháme alkohol (výborně se po něm ukládá tuk), jídlo pouze 5x denně, nastavíme pravidelnost po 3h, ne dříve, ne později. Cvičení alespoň třikrát týdně. Není potřeba být hodinu v posilovně, stačí 15 minut intenzivního cvičení. Kvůli páteři doporučuji ještě jógu, plavání a každý den protahovací cvičení.

 Táňa dostala manuál, který je pracovní, to znamená, že po prostudování budeme škrtat, upravovat, co nevyhovuje. Nemůžeme tam psát jídla, která by klientka nedokázala sníst.

 Určitě se budeme soustředit na zvýšení množství bílkovin a kvalitních tuků. Touha po sladkostech je často způsobena tím, že klient jí vysoce kalorická, ale nevýživná jídla. Už jste asi slyšeli pojem prázdné kalorie nebo podvýživa (to muže být i u obézních lidí).

 

 Příklad nového jídelníčku:

 Každé ráno začneme vlažnou vodou a lžičkou rozemletých lněných semínek.

 

 Ranní směna:

 Snídaně: celozrnné pečivo, Cottage,  šunka 95% masa, rajčata, rucola

 Svačina: smoothie (červená řepa, jablko, chia semínka)

 Oběd: polévka (vývar), losos, rýže, zeleninový salát 

 Odpolední svačina: ovoce se zakysanou smetanou a tvarohem, káva bez cukru

 Večeře: plátek vepřového libového masa, grilovaná zelenina (cuketa, rajče, lilek…)

 

 Při noční směně:

 Vždy začínáme jídlem, které má v tu dobu být.

 Táňa vstává mezi 13 a 14 h a začíná polévkou (lehký oběd) 

 Svačina v 16.00 - 16.30 h:  ovoce s jogurtem a ořechy

 Večeře v 19h : kváskový žitný chléb se šunkou, lučinou a zeleninou

 2. večeře 22.00 – 22.30 h: vařené hovězí maso a zeleninový salát

 2.30 – 3.00 bílý jogurt nebo tvaroh

 5.30 spánek 

 

 Hned po týdnu máme s Táňou konzultaci nad manuálem, kde proběhnou úpravy. Jako jednu z cvičebních aktivit jsme zvolily běh a to tak, že bude střídat 10 sekund chůzi a 25 sekund poběží s vysokou intenzitou (no, ještě uvidíme, co na to její pejsek, který to bude absolvovat s ní... Že bych ho také nejdříve změřila?)

Stačí celkem 15 - 20 minut běhání 2x - 3x v týdnu. V neděli zůstává piloxing.

Konzultace  i s měřením máme po třech týdnech.

 

Těším se na vás v dalším pokračování.

 

 

 

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce
Profil
Sdílejte na Facebooku
Diskuze

Pro přidávání kometářů do diskuzí se prosím přihlašte.

Ještě nemáte účet? Zaregistrujte se.

Podobné články
img-článek

Podzim pohledem tradiční čínské medicíny

25.10.2017 Celý článek
img-článek

Jak cvičit v parnu?

27.6.2016 Celý článek
img-článek

Po přečtení zjistíte, že jste to dělali roky špatně!

30.4.2016 Celý článek
img-článek

Ženy se dnes do fitness bát nemusí!

12.5.2016 Gleidvideo Celý článek