Gleid
Gleidshop
Kocostar
Eshop Gleid

Mám pro vás všechny špatnou zprávu…v zimě se opravdu DÁ běhat!

Ba dokonce, poběží vám to lépe než v letních parnech. Omlouvám se všem, kteří čekali, až teplota spadne pod 18°C, aby mohli zůstat doma u televize s tím, že v TAKOVÉM POČASÍ TO PROSTĚ NEJDE. JDE. Jde to v 17°C a dokonce i v minus deseti... U nás už dávno neklesají teploty pod – 20°C, takže se dá prakticky říct, že v České republice se může v pohodě běhat celý rok. Ano, i ve sněhu. A ano… bohužel… i v dešti.

pxhere.com

 

Jestli jste už četli článek o Vánocích a popelnicích, víte, že já v zimě běhám. A hlavně když už je tma.

  • Zaprvé proto, že mě to baví abych byla štíhlá a krásná (jak se mi to daří a nedaří, to je otázka).
  • Zadruhé, abych nebyla protivná.
  • Zatřetí, že se konečně nadechnu.
  • Začtvrté, protože mám ráda, když pak přiběhnu do tepla a štípou mě tváře (a zadek).
  • Zapáté, abych si odpočinula od našeho psa (až na to, že někdy chodí se mnou).
  • Zašesté, je to jediná chvíle, kdy si poslechnu hudbu, kterou mám ráda.
  • A zaposlední (nebo zaprvé?), protože je to venku v zimě a ve tmě hezčí (všude ta roztomilá světýlka).

 

 

A jaký důvod máte vy? :)

 

Pokud ještě žádný nemáte a neutáhnu vás ani na romantiku ze světýlek, můžu to zkusit ještě přes tu praktickou stránku:

  1. Bude se vám mnohem lépe dýchat než v létě ve třicítkách - ve vzduchu plném pylu a prachu. Nebojte, studený vzduch vám plíce nespálí, potvrdí 10 z 10 Sibiřanů. Chladnější vzduch je řidší – pohyb v něm pro nás znamená více kyslíku v krvi, takže budeme prakticky k nezastavení.
  2. Nepotíte se už při oblékání a neomdlíte za prvním rohem z přehřátí.
  3. Pohyb v chladnějších teplotách spálí víc kalorií, než v teplíčku tělocvičny. Nebude to rozdíl hodný maxi větrníku se šlehačkou, ale korunka ke korunce, kalorie ke kalorii, znáte to.
  4. Objevíte zase novou trasu. Změna je život. Ono se po setmění už nechce běžet v temném lesíku kolem Labe. A ano, opravdu to JE výhoda.
  5. Stanete se mistrem pevné vůle. Jako kdo vyběhne v minus 10°C ve tmě v zimě, ten už vyběhne vždycky.
  6. Kdo myslíte, že bude víc otužilý – zimní běžec nebo zimní televizní povaleč?
  7. Kdo myslíte, že bude mít silnější imunitní systém – zimní běžec nebo zimní televizní povaleč?
  8. Ušetříte si cvičení v přetopené posilovně plné nabouchaných borců, kteří s sebou nosí všechny ty viry a bacily (a ti, co nejsou nabouchaní, ti je pravděpodobně taky přinesou). Protože je chladněji a my jsme prostě nemocní. Chodíme nemocní do školy, do práce i do posilovny.
  9. Zimní únava a deprese si na vás nepřijdou. Proč? Protože endorfinky!
  10. Budete borec. Nebo alespoň to si o vás budou myslet všichni ostatní, kteří v zimě neběhají. (Nebo neběhají vůbec nikdy, a pak si o vás budou myslet, že jste blázen, ale vám to nebude vadit. Proč? To jste se dozvěděli v bodu 9.)

 

 Nebojte se, opravdu:

  • Neuklouznete ani se nepropadnete do sněhu. V ČR je sníh vzácnost. Pokud někde narazíte na led, běhejte opatrně nebo běžte jinudy. Nicméně, pořád můžete běžet.
  • Nebudete nemocní. Opak je pravdou, budete zdraví.
  • Nebudete si muset obléct půlku skříně. Stačí více slabých vrstev.
  • Nebude vám zima. Budete totiž běžet.
  • Nikdo vás neukradne. Vyberete si totiž trasu, která je osvětlená.
  • Nedostanete zápal plic ze studeného vzduchu. Dostanete víc krvinek a kyslíku do krve. Pokud nejste biolog, nevadí, stačí si jen pamatovat, že je to pro vás dobrá věc.
  • TO JDE.

 

Každý pořádný článek má mít pořádný závěr, kde autor shrne vše důležité.

Závěr tohoto článku by tedy mohlo být: v zimě se opravdu DÁ běhat, ba dokonce, je to mnohem lepší, než v létě. Takže… jdeme na to! :)

foto-redaktor

Aneta Černá

sport a zdraví

Anet potřebuje k životu cvičení, jógu a smích. V jídelníčku ovoce, zeleninu a někdy... někdy prostě čokoládu! A vždycky vám o tom všem ráda napíše - abyste společně našli motivaci nejen k pohybu, ale i zdravé a vyvážené stravě.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

← zpět
Podobné články
Na jaře se provádějí očistné kůry. Avšak nepostačí očistit jen naše tělo, ale měli bychom ulevit i psychice a zbavit se zbytečných duševních „nečistot“. Proto je nutno občas se zklidnit a udělat si v sobě pořádek. V článku se zaměříme na to, jak očistit duši od zbytečných přítěží.
10.4.2018

Natáhněte nohy rovně před sebe. Nohy a trup svírají pravý úhel. Záda jsou rovná, pohledem miřte před sebe, ruce složte volně v klíně. Zhluboka dýchejte. Pozor znovu na záda – nehrbit se, ramena jsou volně svěšená od uší. Vydržte 5 minut. Nebo 3? Minutu? Že už to bolí? Tento sed je jednou ze základních jógových pozic (říká vám něco slovo asána?), o které byly zmínky už ve starých indických spisech. Dandasána. Pro mě daleko těžší cvičení než dřepy s výskokem, angličáky nebo plank. A právě v tom je to kouzlo jógy. Můžete být vytrvalí, rychlí nebo dřepovat skoro se sto kily. Když vás ale někdo posadí na 5 minut do rovného sedu, bude to dost bolet.

20.11.2018
Pevný zadek, bříško, záda, nohy i ruce - to všechno v jednom. To je jednoduchý ale velice účinný cvik plank neboli prkno.
13.6.2018

Jak se v podzimním období chovat a jak se správně stravovat, abychom si zachovali pevné zdraví a vyhnuli se nemocem?

25.10.2017