Gleid
Gleidshop
Šperky
Eshop Gleid

Nejezte míň, jezte líp! #5 a dejte si knedlik!

Nadpis dělá článek. Dobré vědět. Není to úplně informace, díky které zhubnete (ani vy ani já), nicméně bez knedlíku by v tomto případě možná nebylo čtenáře. A dnešní povídání by o ně nemělo přijít jen kvůli tomu, že bych se vás snažila lákat na salát.

pixabay.com

 

DEJ SI KNEDLIK! (čtete dál? Super!) Tento postup při snaze shodit pneumatiku či dvě silně nedoporučuji. Účelem dnešního článku je vyvrátit předsudky, které se nám dostaly pod kůži kvůli mylným informacím a špatným dietám, které toho byly důsledkem. Dneska už dávno všichni víme, že ta pneumatika se nás nepustí, když budeme zobat listy hlávkového salátu místo pořádné snídaně. Nicméně, slovo salát v nás často evokuje spíše negativní pocity, vlastně už skoro dostáváme hlad a jsme pro jistotu podráždění z nedostatku sacharidů, a to jsme si ještě ani žádný nenaordinovali. Ono je to tak – není salát jako salát. Pokud chceme vzít rozum do hrsti, začít jíst tak, aby naše tělo kvetlo a nestávala se z něj guma stejně jako z uleželých hranolek od Mc, musíme se naučit, že salát není sprosté slovo.

 

salát, magazín gleid

 

Co si představíte vy, když se řekne salát? Hlávku zeleniny nebo misku plnou různobarevných zelených listů, kousky ovoce, ořechů, zálivku z olivového oleje a plátky mozzarelly? První možnost prostě vypusťte :) Salát je super skvělé, rychlé jídlo, do kterého se vejdou všechny makroživiny, barvy a vůně a kromě fast foodů ho nemůže nikdo zprznit a udělat z něj kalorickou bombu.

Když vaříte svíčkovou, moc se na ní vyřádit nemůžete. Jakmile ale děláte salát, můžete nekonečně improvizovat, kombinovat nezkombinovatelné a neustále objevovat nové chutě. Nejsou to přece jen listy... a není to přece jen zelené.

Nevytvořím vám recept na sobotní salátek a nedělní slavnostní zeleninovou mísu. Od toho je tu google, kde najdete milion receptů. Chtěla bych vám jen podat pomocnou ruku – aneb co dát do domácího knedlíku, to asi víte (já teda asi ne).

 

– a co do domácího salátu?

Základ je jasný: listy salátů – v každém obchoďáku nebo zelenině najdete nejrůznější možné saláty, které stojí za to mezi sebou kombinovat. A nejsou jen zelené!

Ovoce a zelenina – jasně, papriky, rajčata a okurky, to jsou stálice (čerstvá? grilovaná? Pokaždé jiná!). Zkuste ale sáhnout po něčem hravějším – nastrouhejte mrkev, červenou řepu, přidejte artyčok, chřest, klidně hrušku, granátové jablko, hroznové víno, jablko nebo mandarinku. Nejen zelenina do salátu patří.

Bílkoviny jsou kámoš! To už ví každé malé dítě. Takže po čem sáhnout dál je jasná volba – sýry, šunky, maso, tofu, tempeh, cizrna, fazole, ořechy, ryby, vejce.

Tuky jsou taky kámoš. Olivy, další ořechy, zakapat olivovým olejem (nebo jak by chutnal kokosový?).

Jakou přílohu zvolíte, je na vás. Ale pravdou je, že k salátu hned nemusíte přikusovat jen kaiserku. Klidně tam vmíchejte rýži (na thajský způsob?), čočku, jáhly, pohanku, brambory... co jen máte rádi. Hlavně si ho pak ozdobte, třeba klíčky, ať si můžete udělat stylovou fotku na instagram. To pak vůbec chutná!

 

salát, fík, recept, magazín gleid

 

Kolem a kolem – salát není sprosté slovo, salát plný bílkovin a zdravých tuků, a navíc... děsně dobře chutná!

Dobrou chuť!

foto-redaktor

Aneta Černá

sport a zdraví

Anet potřebuje k životu cvičení, jógu a smích. V jídelníčku ovoce, zeleninu a někdy... někdy prostě čokoládu! A vždycky vám o tom všem ráda napíše - abyste společně našli motivaci nejen k pohybu, ale i zdravé a vyvážené stravě.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Podobné články
Náš nový redaktor František David Šmarda - kouč životní rovnováhy vás ve svém prvním článku zavede k zamyšlení. K zamyšlení nad tím, jak samy nad sebou smýšlíme, jak se k sobě chováme, jak v myšlenkách můžeme ovlivňovat sebe, ale i svoje děti.
18.8.2017

Milí čtenáři, během července by mnozí z vás měli řešit rodinu, popřípadě její členy. Můžete jet spolu někam na výlet, strávit spolu dovolenou, mělo by se vám podařit obnovit domácí pohodu. Karty však varují před možnými aférkami, které by mohly vyplout na povrch, proto si na to dávejte pozor.

1.7.2018

Leden je za námi. Znamená to, že se nám konečně blíží jaro! A že se ledňáčci rozdělí na každoroční lednové dietáře a na ty, kterým to cvičení a zdravější strava ještě nějaký ten pátek vydrží. Posilovny a sportovní centra už nebudou praskat ve švech, ustanou boje o poslední místa na nedělní lekci TRX a už se zase budete moci svobodně převléknout v šatně. Ať už jíte zeleninu jen v lednu, nebo celý rok, určitě všichni (nebo jen já?) řešíte ten samý problém: že byste raději čokoládu (doplň závislost podle sebe) než okurku.

13.2.2019
Pozitivní afirmace od Louise L. Hay na srpen: "Život je velmi jednoduchý. Vrací se ke mně to, co dávám. Dnes jsem se rozhodl(a) dávat lásku."
1.8.2018