Gleid
Gleidshop
Šperky
Eshop Gleid

Výjimečný přírodní zdroj vitamínu B 12, který dostává šanci zejména na podzim a v zimě!

Období, ve kterém žijeme, dostává řadu různých označení. Jedním z nich může být i doba pilulková. Přitom příroda nabízí stejnou alternativu bez zbytečných vedlejších účinků.

pixabay.com

 

 Pokud máte stále špatnou náladu, zápasíte denně s alkoholem, stres s vámi mává ode zdi ke zdi, bojujete s problémy s červenými krvinkami, stoupá vám cholesterol nebo jste si čerstvě zlomili nohu či potřebujete zvýšit výkonnost svalů, je nutné mít hladinu vitamínu B 12 v pořádku.

Jestliže navíc neholdujete ve své stravě živočišným produktům a maso, zvířecí vnitřnosti, mléko, vejce nebo sýry, které jsou hlavním zdrojem tohoto vitamínu, vidíte na talíři zcela výjimečně, budete nedostatkem tohoto vitaminu ohroženi zcela určitě.

A jestli jste navíc v poslední době unaveni, zapomínáte, brní vám ruce a nohy, bolí vás svaly, klouby nebo máte depresi, je nejvyšší čas tento béčkový vitamín doplnit.

 

Jakým způsobem můžete vitamín B12 získat?

Rychlým a elegantním řešením je tabletka, u vážnějších případů bude lékař aplikovat injekce. Ale mnohem důležitější a pro váš organismus přínosnější (z dlouhodobého hlediska) bude dostat tento vitamín do těla přirozenou cestou.

O živočišných produktech už jsme hovořili. Pokud nejste veganem nebo vegetariánem, snažte se zařazovat tyto zdroje promyšleně do celotýdenního jídelníčku pravidelně. Jestliže s tím máte problém, nezbývá, než abyste se na trhu zaměřili na rostlinné produkty přímo obohacené o tento vitamín. Ale to jste zase trochu blíže chemii.

Existuje však jedna zelenina, naprosto typická v tradiční české kuchyni, u níž člověk dokázal zdokonalit přírodu a přinutil ji vyrobit naprosto přirozeným procesem komplikovanou molekulu kobalaminu, jak se také vitamín B 12 nazývá. Díky fermentaci se tak stává unikátním zdrojem této látky v rostlinné říši.

 

Ten zázrak se jmenuje KYSANÉ ZELÍ!

Je typickou zeleninou podávanou v zimě už od dob prvních staročechů. I když se v množství zkonzumovaného zelí nemůžeme srovnávat s Pobaltím, Polskem a Ruskem, přesto, zejména v posledních letech, jeho obliba stále roste.

Nejlepší je pojídat tuto naloženou zeleninu v čerstvém stavu, ideálně doma naloženou. Nebraňte se však ani jejímu tepelnému zpracování (stačí 25 minut) ve formě zelné polévky nebo jako přílohu od pečiva počínaje až masem konče. Výborná je také šťáva (lák) na regulaci trávení a podporu střevní mikroflóry.

 

Tak jako všechno na světě i tahle zdravá potravina má jedno ALE!

Skrývá v sobě látky zvané goitrogeny, které ovlivňují činnost štítné žlázy. Pokud tedy zápasíte s onemocněním tohoto orgánu, rozhodně byste neměli kysané zelí konzumovat denně nebo ve velkém množství. Nevzdávejte se ale určitě úplně jeho blahodárnému působení a dávejte přednost tepelné úpravě, která dokáže množství těchto látek redukovat.

Nenechte se dlouho přemlouvat a ode dneška dvě až tři misky kysaného zelí za týden a kromě vitamínu B 12 získáte návdavkem i vitamíny B6, B3, B5, probiotika a nezanedbatelné množství vitamínu C, hodně draslíku, železa, hořčíku a zinek. Vaše tělo se zregeneruje a přirozenou cestou ho nastartujete na pohodu a dostatečné množství energie pro váš život. A to dokonce i v tak náročných měsících, které na nás právě teď čekají!

 

A  co přináší jako bonus pro dívky a ženy, které chtějí být stále krásnější?

Když si naložíte misku kyselého zelí s 0% obsahem tuku na večeři a zůstane vám na dně zelná voda, není nic jednoduššího, než si z ní vytvořit vlastní pleťovou masku. A ty z nás, které mají na obličeji pigmentové skvrny, by neměly váhat ani chviličku! Její příprava je velice jednoduchá. Na čtvrt šálku zelného láku stačí jedna lžíce medu a do prstů kurkumy. Směs zahustíte rýžovou moukou tak, aby vznikla pasta. Necháte 5-10 odstát, aby se vše spojilo do zázračného elixíru mládí, a jednoduše nanesete na svou tvář. Po půl hodině spláchněte důkladně vodou a ošetřete svou pleť kvalitním hydratačním krémem. Výsledek bude stát za to!

foto-redaktor

Šárka Kocurková

učitelka s velkým srdcem, biolog

Šárka miluje svou rodinu, rodné Valašsko a skutečný život. Dýchá pro svou učitelskou profesi, která v ní probudila zájem o psychologii a sociologii. Najdete u ní články o lidských vztazích, plné humorných situací a rad, které jsou určeny přímo pro ženy, i témata odborná, která se snaží populární formou zpřístupnit našim čtenářkám.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

← zpět
Podobné články

K tomu, aby člověk zhubl, nepotřebuje pohyb. K tomu, aby člověk zhubl, nepotřebuje ani jíst zdravě. Tyhle dvě věty zní dohromady skoro tak nezdravě, jako kýbl smažených koblížků. Jenže přesně o tom to je. Honba za pekáčem buchet a mezerou mezi stehny nás žene stále o pěkných pár kroků zpět k našemu vysněnému cíli. Tak už dost. Než se vydáte na další hodinu HEATu, která Vás děsně nebaví („Jenže na těch internetech psali, že tak člověk nejvíc spaluje...“, ty tuky, já vím...), tak si chvíli sedněte a čtěte :)

19.9.2018
Uvažovali jste někdy o tom, nakolik je v pořádku časté užívání umělých hmot a pití nápojů z PET lahví? K tomu jsme leckdy doslova nabádáni reklamními kampaněmi, při nichž třeba na plakátech vidíme někoho pít minerálku z PET lahve, což má údajně zlepšovat zdraví. Přitom nejenže dochází k uvolňování škodlivin z umělých hmot do nápojů, ale určité součásti obalu zreagují s ve vodě přítomnými minerály. Takže takováto kapalina nás ani nepročistí, ani nám minerálka z PET lahve moc minerálů nedodá! V článku se zaměříme na rizika plastů.
31.7.2018
Buď sama sebou. Uzdrav své emoce, tělo i duši tím, že objevíš, kdo jsi. První článek k zamyšlení od naší nové redaktorky Jitky Eliášové.
22.8.2017
Už naši předci věděli, že nejvíc zdraví je v přírodě. Využijte plevel než ho hodíte na kompost.
7.5.2018