Gleid
Gleidshop
Šperky
It's never too late

Nejezte míň, jezte líp!

Tak jednoduché to je... 1 rok má 12 měsíců, 4 roční období a 5 hubnoucích cyklů, kterými jsou: 1. „Teď už je to jedno, ale od 1. ledna začnu pořádně makat.“ 2. „Teď je náročné období, ale pak začnu makat.“ 3. „O víkendu to nešlo, od pondělí se zase začnu hlídat.“ (tzn. v neděli salát ne, radši Milku! Dokud je ještě čas) 4. „No, do dovolený to nestihnu... po dovolený to doženu!“ 5. „Hele, do svátků už to nedohoním. Tak v lednu.“ A kruh se uzavírá...

freepik.com

 

Moc dobře to všichni známe. Nicméně, hledali jste někdy důvod, proč končíte pondělním odpolednem nebo jste jen hledali důvod, proč nepokračovat pondělním odpolednem? Univerzální odpověď: „Je to jen ve Vaší hlavě!“ nepomáhá. Tam je souboj Milky se smetanovou pizzou. Ale možná začíná Váš hon za čerstvými koblihami opravdu ve Vaší hlavě, ne na talíři. Záleží na tom, jak přistupujete ke své stravě. Pokud vedete nekonečný hubnoucí boj a Vaší nejsilnější zbraní je salát se salátem, zatímco jdete finančně ke dnu, protože všude možně zkupujete superfood = super zdravé a super drahé potraviny, jejichž název neumíte ani správně vyslovit, pak je to opravdu v hlavě. Která umírá na nedostatek sacharidů, začíná blouznit a jediné co chce před smrtí ochutnat, je alespoň kousek hranolky od McDonald's (a ještě to vyjde levněji než litr ječmene).

Tak jo. Naposledy si skočte pro ty hranolky, a pak to tu můžete dočíst.

 

Tak si to pojďme trochu srovnat v hlavě.

 

Nehubněte a nebuďte na dietě

Slovo hubnout nahraďte termínem transformovat. Zní to sofistikovaněji, docela vědecky a nenavozuje to pocit hladu. Jen chcete svoje tělo trochu pozměnit – někde ubrat tuk, někde ho trochu vytvarovat a přidat svaly.

Slovo dieta jste v souvislosti s Vámi právě řekli naposledy. Dokud neležíte v nemocnici a nemůžete pozřít jen 3 druhy potravin, tak se Vás netýká. Až Vám zase budou chtít kolegové nutit čerstvou koblihu, buď si ji dejte se sluncem v duši nebo řekněte, že jíte jinak. Nejste na dietě. Jen jíte jinak.

 

A jak?

Pokud jste výživoví analfabeti (= čti „Co je špatnýho na koblihách? Dyť je snídám každej den. Nejlepší jsou s kafem s mlíkem a cukrem. Ale já mám rád hodně cukru, tak aspoň tři lžičky.“ a není na tom nic vůbec nic špatného, učený z nebe nespadl a hubený taky ne) a rozhodnete se (v pondělí, samozřejmě) trochu poupravit svůj vzhled a tělesné proporce, hlavně se nikam nehoňte. Z obřích skoků udělejte spoustu menších kroků. A těmi jsou:

1) Zapněte Google a najděte si základní zdroje bílkovin (libové maso, ryby, vejce, sýry, luštěniny a ořechy) a zapamatujte si, že by měly tvořit cca 30% Vašeho denního příjmu. Samozřejmě, stojíte na startovní čáře a nemáte u sebe váhu ani odhad. Tak se jednoduše podívejte na každé svoje jídlo a sami sebe se zeptejte, zda je 30% z něj zdrojem bílkovin?

2) Máte rádi CocaColu, slaďoučké ledové čaje, ochucené džusíky? Tak je přestaňte mít rádi a pijte vodu. Copak si myjete ráno a večer obličej Mirindou? Ne, vodou. Tak ji nelejte ani do sebe. Koukněte se na tu přeslazenou barevnou vodu a představte si, že to, co vypijete, se běží pohodlně usadit do pneumatiky na břiše. A ono doopravdy běží. Vymačkejte si do vody citrón, udělejte si čaj, zaměňte vodu za jemně perlivou. Jen žádný cukr! Nebojte, i tak umí být život sladký :)

3) Zvládnete vypít za den 3litry Coca Coly? Tak to zvládnete tolik i vody!

4) Nesportujete, neběháte, nedáváte si 40 kilo na bench. To vůbec nevadí. Začněte chodit. Po městě, do práce (nebo alespoň kus cesty, pokud jezdíte jako já přes celé město), do schodů nebo jen tak každý den odpoledne, protože máte tělo, které je uzpůsobené k pohybu a hrozně mu to lenošení nesvědčí. Svědčí to jen naší hlavě, to je lenoch první třídy. Pohyb je život.

5) Sladíte kávu a čaj? Já vím, nejde to ze dne na den. Z 6ti lžiček cukru se přes noc nestane jedna (jen tuk na bocích). Ale když každý týden uberete jednu, ani si toho rozdílu nevšimnete. Učte se sami sebe ošálit.

 

Nejsou to radikální velké změny. Ani jednou jsem nezmínila slovo salát a zelený, takže byste neměli s pláčem odcházet pro polníček. Prostě se těchto pěti pravidel držte 14 dní... nebo 3 týdny. A pak se ohlédněte zpět. Ono Vám to vůbec nebude chybět a budete mít za sebou první malý bezbolestný krůček k tomu jíst jinak. Jíst lépe.

A pak spolu uděláme další.

foto-redaktor

Aneta Černá

sport a zdraví

Anet potřebuje k životu cvičení, jógu a smích. V jídelníčku ovoce, zeleninu a někdy... někdy prostě čokoládu! A vždycky vám o tom všem ráda napíše - abyste společně našli motivaci nejen k pohybu, ale i zdravé a vyvážené stravě.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Podobné články

Už nesladíte kávu ani čaj? Už nepotřebujete kofolu ani malinovku na uhašení žízně v horkých letních dnech? Už jste si zvykli na přijímání většího množství bílkovin, nebo alespoň víte, kde je najdete? Už jste objevili to kouzlo endorfinů po krátké svižné procházce? A už jste si všimli, že jste si toho vlastně ani nevšimli, ale kalhoty vám začínají být najednou volnější? :)

20.8.2018
Naše tělo, rozumem nepřelstíme!
4.1.2018

Tak jednoduché to je... 1 rok má 12 měsíců, 4 roční období a 5 hubnoucích cyklů, kterými jsou: 1. „Teď už je to jedno, ale od 1. ledna začnu pořádně makat.“ 2. „Teď je náročné období, ale pak začnu makat.“ 3. „O víkendu to nešlo, od pondělí se zase začnu hlídat.“ (tzn. v neděli salát ne, radši Milku! Dokud je ještě čas) 4. „No, do dovolený to nestihnu... po dovolený to doženu!“ 5. „Hele, do svátků už to nedohoním. Tak v lednu.“ A kruh se uzavírá...

8.8.2018
Pro lidi, kteří se nepohybují v lékařském prostředí, může být pojem genderová (sex-specific) medicína něčím, o čem v životě neslyšeli. Není ani divu. Letos to bude teprve 10 let, kdy Světová zdravotnická organizace vydala oficiální pokyny, které vyzývají veškerý zdravotnický personál k respektování rozdílů v projevech nemocí a jejich léčbě u mužů a žen a k zajištění spravedlivé péče pro obě pohlaví.
18.6.2018
Vyhledávání
Překvapení pro vás
O nás
Otestovali jsme pro vás
Najdete nás na Facebooku