Gleid
Gleidshop
Šperky
Sérum

Oběd do 30 minut? Zlatá rýže s vůní kurkumy se zeleninovým kari

Ráda se vracím k zeleninovému kari a dělám ho na x způsobů. Existuje nespočet variací, podle toho jakou zeleninu doma máte. A pokaždé je to originál!

Alena Hilšerová

 

 Příroda přímo hýří barvami. Je tu snad nejkrásnější roční období. Miluji babí léto. Jeho krásně zbarvené listí, jemné slunce, které nás hladí svými paprsky, chladná rána a vycházející slunce v mlžném oparu.

S klesající teplotou nás příroda vybízí k tomu, abychom si užili jídla, které nás přirozeně zahřívá a to nejen vzhledově, ale i vnitřně. 

 

 

O víkendu jsem vařila pro rodinu. Mám radost, když se mohu s někým dalším podělit o jídlo a ještě to ostatním chutná.

Kari je něco jako rodinné tajemství. Každá rodina v Indii si míchá své koření sama. Já jsem kari nemíchala, ale použila to, co se dá koupit v běžném obchodě.

Můj recept je jednoduchý na přípravu. Oběd zvládnete za půl hodiny.

Pokud máte rádi pikantnější jídlo, můžete použít kari pastu, kterou lze koupit v obchodě, kde mají přísady do exotických jídel.

 

Nejprve připravíme přílohu

Jasmínovou rýži nebo jinou vámi oblíbenou propláchneme vodou a necháme půl hodiny máčet. Poté vodu zcedíme, zbavíme jí nežádoucích škodlivin, které by rýže mohla obsahovat. Na olivovém oleji opékáme cibuli, kterou jsme nakrájeli na kostičky. Když cibule dosáhne světlehnědé barvy, vsypeme scezenou rýží a chvilku opékáme. Zasypeme lžící kurkumy a ještě chvilku opékáme. Osolíme lžičkou soli. Zalijeme vodou tak, aby byla rýže ponořená o výši jednoho prstu ještě více. Promícháme. Nejdříve přivedeme k varu, poté plamen stáhneme a necháme mírně vařit, dokud se voda nevyvaří. 

 

Jak na zeleninové kari?

Na olivovém oleji opékáme cibuli na kolečka, přidáme česnek na plátky, mrkev také na kolečka a opékáme, posypeme kari kořením, ještě chvilku opékáme, přidáme brokolici rozdělenou na růžičky, kterou jsme krátce spařili. Zalijeme kokosovým mlékem z plechovky, prohřejeme, osolíme podle potřeby a podáváme.

Užijte si chuť tohoto báječného jídla.

foto-redaktor

Alena Hilšerová

vaříme s láskou

Alena je maminka puberťačky na plný úvazek. Ve svém volném čase obouvá barefootové boty, medituje během, pozdravem slunce nebo jógou.
V kuchyni se pohybuje s ladností baletky a s vášní pro veganské vaření. Nepřestává jí fascinovat možnost vymyslet jídlo čistě na rostlinné bázi a připravit ho s láskou pro své blízké.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Podobné články
Co si dát v tomto parném létě dobrého k snědku? Přinášíme vám ukázku receptů od naší nové redaktorky Ivy Georgievové z publikace Každý den něco pro zdraví a dobrou náladu. Co si nejraději dáváte v tomto období vy?
12.7.2017

Jistě to každý znáte - jedete na hory a není čas na pořádné stravování, stánky překupují rychlojídly jako párky v rohlíku a smaženým sýrem v housce. To zrovna vyčerpanému tělu po lyžovačce nesvědčí. Přináším vám pár rad, jak se jim vyhnout a jak nabrat znovu sílu na sport.

6.3.2019

Ani vánoční ubrus na stole nám nemůže zabránit zavzpomínat na léto. I když v zimě nejčastěji sahám po horkých polévkách a jiných hřejivých "comfort foods", někdy dostanu chuť na něco lehčího, čerstvého a křupavého. Přes týden vařím jídla, která lze v práci ohřát druhý den, o víkendu potom nejčastěji zkouším taková, která je nutné jíst hned po připravení. A pokud máte doma masožrouta (jako já), můžete jednoduše vyměnit tofu za kousky kuřecího masa.

23.11.2018
Co jíst v květnu, abychom podpořili naše tělo a cítili se skvěle? Květnové jarní recepty podle ayurvedy od Ivy Georgievové jsou tady.
9.5.2018
Vyhledávání
Překvapení pro vás
O nás
Otestovali jsme pro vás
Najdete nás na Facebooku