Kdo zaplatí za zpožděný let? Letecká společnost nebo cestovka?

S příchodem letních měsíců internet naskýtá lákavou nabídkou zájezdů od cestovních kanceláří. Pokud si objednáte zájezd od cestovky, očekáváte po celou dobu dovolené nejlepší servis, díky kterému vám odpadnou veškeré starosti. Co ale dělat v případě, že vás potkají nepříjemnosti již na počátku vaší vysněné dovolené, například v podobě zpožděného letu?!

Obrázek: f08b5a0d94d52f7bf00828c3305197929b3af4e6
Zdroj: shutterstock.com

Zdlouhavé čekání na letišti může být velmi nepříjemnou skutečností, která dokáže pokazit již navnaděnou dovolenkovou atmosféru. Pokud tato situace nastane, nezoufejte. V případě splnění základních podmínek vám vzniká nárok na odškodnění ve výši 250 € až 600 € na osobu. Vzniklý nárok je však nutné uplatnit u dopravce, nikoliv u cestovní kanceláře.

Kompenzaci za zpožděný let je povinna vyplácet letecká společnost, a to i pokud je let zakoupen jako součást zájezdu od cestovní kanceláře. Cestovní kancelář je pak zodpovědná za celý zbytek pobytu. Nárok na finanční odškodnění vzniká každému cestujícímu, kterému byl oproti plánovanému odletu let zpožděn, a sice o více než 3 hodiny. Smyslem této kompenzace je cestujícímu vynahradit ztrátu času a vzniklé potíže, které byly zpožděním způsobeny. Výše náhrady škody stanovené dle nařízení Evropského parlamentu a Rady EU se odvíjí v závislosti od letové vzdálenosti.

  • 250 EUR/ 6 000 KČ – délka letu je kratší než 1 500 km
  • 400 EUR/ 10 000 KČ – jedná-li se o let v rámci EU, Norska, Islandu a Švýcarska a délka letu je delší než 1 500 km, nebo pokud je let mimo EU a je dlouhý 1 500 – 3 500 km
  • 600 EUR/ 15 000 KČ – pokud je let delší než 3 500 km

Nárok na odškodnění vznikající kvůli zpožděnému letu, za který je odpovědná letecká společnost, je uveden výše. Nyní se zaměříme na to, co je možné reklamovat přímo u cestovní kanceláře v případě zkažené dovolené.

Po útrapách na letišti jste konečně dorazili do cílové destinace vaší snové dovolené a bohužel, ani zde vaše noční můra nekončí? Byli jste ubytováni v jiném hotelu, než jste si u cestovní kanceláře vybrali, a tudíž se nesplnila vaše očekávání, jež jste nabyli z fotografií prezentovaných cestovní kanceláři? Nebo hůře – bylo vám při pobytu naservírováno zkažené jídlo?

Pokud cestovní kancelář nesplnila, co slíbila, máte právo dovolenou reklamovat. Zde se naskýtá možnost využít slevy z ceny zájezdu, která se zpravidla pohybuje od 5% do 50% podle závažnosti vad. Sleva může být požadována za porušení cestovní smlouvy, ale rovněž při prezentování nepravdivých informací na webových stránkách nebo v katalogu cestovky. Dojde-li k výše zmíněným závadám, a budete-li požadovat jejich reklamaci, je potřeba opatřit dostatek relevantních důkazů k následnému posouzení.

Jestliže jste se někdy ocitli v situaci, kdy vám cestovní kancelář přislíbila vámi vybraný hotel a vy jste byli ubytováni do jiného, či vám při pobytu bylo naservírováno zkažené jídlo, můžete se obrátit na společnost Vaše nároky.cz, která posoudí nárok vašeho konkrétního případu.

Reklama

Podobné články

Obrázek: d6a0ec3ce8893171af94730e19846716dfcfc02e
Obrázek: 4dac489058d8d8c520b7a1099c2b496d0b7f6d67
Obrázek: 266cca9df7c4ed7a31d38b70dd9e969048e9f929
Obrázek: b9e08b303593f8072ce6e5322bceb097c6c2cb26
Obrázek: e76096d81bed00503eac728b03c68643f2320776