Gleid
Gleidshop
Sexy vlny difuzérem?
Sérum

Jak žít zdravý a spokojený život?

Naše tělo, rozumem nepřelstíme!
pixabay.com

 

Tělo, rozumem nepřelstíme

Jak je to myšleno? 

Mnozí z nás řeší zdravotní problémy spojené s omezením pohybu, s bolestmi, opakovanými záněty a v těžších případech s autoimunitními onemocněními. Přemýšleli jste, že je lepší nejdříve začít s jemnější formou přístupu ke svému tělu? Napadlo vás, že chemické léky, případně operaci zvolíte, jako poslední volbu? Pokud ano, přebíráte plnou zodpovědnost za své zdraví a stáváte se uvědomělými vůči vašemu tělu.

Naše tělo je úžasný stroj, který nám roky slouží. Když se o něj dobře staráme, přináší nám spoustu příjemných pocitů. Vážíte si svého těla a sebe sama? Nebo ho nepřijímáte, jelikož se vám nelíbí a nespadá do dnešních ideálů krásy.

Dnešní doba „škatulkování“ vede spousty žen, ale i mužů, k nespokojenosti sama se sebou. Tato nespokojenost vede mnohé ke „znásilňování“ svého těla a tím se dostáváme k tématu, že tělo nelze rozumem znásilnit.

 

Jedním ze zákonů vesmíru je, že všechno je v pohybu, vše má svůj rytmus, vibrační frekvenci a periodicitu.

 

Každý z nás je něčím výjimečný, jedinečný a potřebuje se sladit se svým rytmem. Jak na to?

Rytmus nám udává srdíčko. Jeho tlukot a přečerpávání krve vede ke spontánnímu dýchání a dech je dalším spoluhráčem rytmu. Pokud nejednáme v souladu s rytmem srdíčka, rozhodí se rytmus dechu a do tkání nepřichází správně kyslík a živiny.

Jak tedy svůj rytmus najít?

 

  • Začněte se pravidelně stravovat, vnímejte, jestli máte lepší náladu, energii. Sledujte, po kterých pokrmech se cítíte vitálnější, a které vás unavují. Mnoho cukru a tuku vede k únavě. 

  • Najděte si pohyb, který vám přinese radost. Pohyb z rozumu vás opět může vyhodit z rytmu a může vést ke znásilňování.

 

  1. Začněte vědomou chůzí do přírody a sledujte svůj dech, vnímejte vše s plným soustředěním.

  2. Zkuste si doma tančit. Najděte si hudbu, která s vámi souzní, a nechte tělo plynout s pohybem. Zjistíte, že tělo se chce do rytmu samo hýbat bez vašeho úsilí a uzpůsobí hudbě i svůj dech

  3. Zkuste chodit na jógu, nebo jiná pomalejší cvičení, která jsou pozvolná. Klidnější pozvolný pohyb vám dá možnost více se soustředit na pohyb a dech.

     

  • Pokud jste ve stresu, pak jste opět z rytmu svého těla. Stres většinou souvisí s časem nebo se vztahy

 

  1. Při stresu souvisejícím s časem je nutné zvolit své životní priority. Honba za penězi tělu neprospívá.

  2. Častý stres vzniká při negativním prožívání vztahů. Uvědomme si, že se nelze zavděčit každému. Je dobré zhodnotit, kterým přátelům se můžu svěřit s čímkoliv a kterým ne.

    Nedobré vztahy v práci nás vedou k otázce sebeúcty. Máme 2 možnosti. Buď z práce odejdeme, nebo najdeme jiný úhel pohledu, který nebude vytvářet pravidelnou nespokojenost. Neustálá nespokojenost opět brání pravidelnému rytmu v těle.

  3. Špatné vztahy v rodině nám opět ovlivňují kvalitu života. Zkusme nepodmiňovat svou spokojenost závislostí na druhých a najděme způsob, jak členy rodiny pochopit, a jak jim případně odpustit. Křivdy a hněv brání pravidelnému proudění energie v těle. 

 

  • Umíte odpočívat, relaxovat? Mnozí z nás máme v hlavě „ vnitřního soudce“, který nás neustále nutí něco dělat. Tento vnitřní soudce je opět „znásilňovač“ našeho těla. Pochází z dětství nebo ze školy, kdy na nás byly kladeny představy dospělých. Nepatří našemu vědomí. Naučme se být víc vědomí vůči svému tělu. Pokud se nám to nedaří, pomáhají meditace, relaxace.

 

Ve své praxi poradny zdravého životního stylu často pracuji s klienty, kteří své tělo znásilňují, a i já se stále učím nacházet správný rytmus svého těla. Vše, co jsem popsala, jsou mé osobní zkušenosti, které mi pomohly žít svobodnější život. Hodně využívám metody relaxační a meditační, které pomáhají soustředit pozornost z hlavy do těla. 

Pokud přijmeme své tělo s úctou a láskou, otevřeme se spokojenějšímu a kvalitnějšímu životu.

foto-redaktor

Romana Hánělová, DiS

psychosomatika

Romana se věnuje psychosomatice. Miluje svojí práci, ve které klienty vede ke spokojenému a zdravému životnímu životu. Každý klient, který si dovolí vymanit se ze začarovaného kruhu, je pro ní největší odměnou. Jak se vymanit, začít poslouchat svoje tělo a cítit se šťastně a spokojeně? Přesně to se dočtete v jejích článcích.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

Podobné články

Víte, že podle studie Columbijské univerzity je sedavý způsob života váš zabiják? Lidé, kteří sedí v kuse méně jak 30 minut, mají nižší riziko úmrtí než ti, co pracují v sedě i několik hodin. Podle studií existuje přímá souvislost mezi sedavým zaměstnáním a předčasným úmrtím. Podle lékařů má sezení na židli negativní vliv na: spalování tuků, snižuje se hustota kostní tkáně, zužuje se průměr cév a naopak se zvyšuje krevní tlak, zvyšuje se hladina cholesterolu v krvi, zvyšuje se riziko rakoviny prsu a tlustého střeva, nefunguje správně lymfatický oběh. Dostatečný výčet negativ proto, abyste zařadili pár cviků i do své kanceláře.

11.2.2019
Voda patří k základním životním potřebám a je nezbytná pro správné fungování všech procesů v těle. V článku se zaměříme na vhodné zdroje pitné vody i její nesmírný význam.
16.2.2018

Do kuchyně, na mastičky i čaje - byliny, neboli léčivé rostliny se využívají v kuchyni i k domácímu léčení od nepaměti. Pojďme si přiblížit některé z nich, které by vám doma jisto-jistě neměly chybět.

17.1.2019

Už nesladíte kávu ani čaj? Už nepotřebujete kofolu ani malinovku na uhašení žízně v horkých letních dnech? Už jste si zvykli na přijímání většího množství bílkovin, nebo alespoň víte, kde je najdete? Už jste objevili to kouzlo endorfinů po krátké svižné procházce? A už jste si všimli, že jste si toho vlastně ani nevšimli, ale kalhoty vám začínají být najednou volnější? :)

20.8.2018