Gleid
Gleidshop
Šperky
Eshop Gleid

Poslední střípek ze série TABATY - rychlého cvičení s okamžitým efektem

Tímto cvikem, který je skvělý na zpevnění celého těla a taky vyplavení hormonu štěstí, završujeme sérii cvičení zvaného TABATA. 

stocksnap.io

 

Hormony v hlavní roli 

Všimli jste si někdy, že děti jsou neustále v pohybu? Nevydrží na jednom místě, stále poskakují a smějí se. Než se dostaneme k samotnému cviku, dovolte mi zmínit takový postřeh mojí kamarádky kantorky. Je přísná, ale u dětí oblíbená, protože je vtipná. Domluvila se s kolegy ve sborovně, že to zkusí jako děti a po zvonění do hodiny nepůjdou, ale budou poskakovat. Už jen ta představa, že učitelský sbor s třídnicemi a učebnicemi skotačí po chodbách, mě docela dostala. Ale věřte, že ani jeden z učitelů, kteří tohle dali, nepřišli na vyučování naštvaní nebo zamračení. Pohyb a pocity štěstí spolu zkrátka jasně souvisí.

 

Poslední střípek TABATY

I kdybyste se nechtěli pouštět do všech částí tabaty, zkuste každý den chvilku skákat "Jumping Jack". Pomůže vám spálit nějaké kalorie, ale i zvednout náladu. Pokud neznáte tabatu, podívejte se na předchozí články / videa. Tabata má celkem osm částí, kde se dvacetisekundové cvičení střídá s desetisekundovou pauzou. Toto krátké, ale intenzivní cvičení nastartuje spalování tuků na celý den.

Jumping Jack je v sérii naší tabaty poslední a asi nejznámější cvik. Myslím, že jej budete znát pod názvem "skákací panák". 

Patři mezi kardio cviky, zlepšuje krevní oběh a vhání kyslík do svalů, zároveň zvyšuje kapacitu plic.  Nejen spaluje tuky, ale i zvyšuje fyzickou sílu. Zpevňuje a aktivuje všechny svaly spodní části těla, ale i břišní svaly. Pokud při cvičení zapojíte i paže, pak navíc posílíte svaly horní poloviny těla, především svaly deltové a trapézové. A že se vám v těle začnou vyrábět endorfiny, to už jsem zmínila na začátku.

U každého cviku je třeba dbát na správné technické provedení. U "Jumping Jacku" je třeba doskakovat přes špičku na celé chodidlo. Kolena by měla směřovat tam, kam špičky, nevtáčet je do středu. Podívejte se na video, které jsme pro vás natočili s Táňou.

 

Zkuste spojit všech osm cviků, pravidelně je provádět alespoň třikrát týdně a uvidíte, že výsledky se dostaví už do měsíce.

 

foto-redaktor

Mgr. Jana Korejtková

výživový poradce

Jana je lektorkou zumby, spinningu, alpiningu, aerobiku, Port de bras... zkrátka všeho, co se dá v tělocvičně provozovat s davem lidí při hudbě.
K tomu všemu se už více než deset let věnuje výživovému poradenství.
K němu se dostala díky otázkám, které jí klienti kladli po skončení cvičebních lekcí. Proto začala studovat a získala certifikát od firmy Nutris. Pracuje na sobě dál a učí se s každým novým klientem.
V jejích příspěvcích najdete nejen návody a doporučení pro redukci hmotnosti, ale také recepty na chutná zdravá jídla a inspiraci k formování postavy.

Profil
Zaujal vás článek?

Sdílejte ho se svými přáteli

← zpět
Podobné články
Že ke slunění potřebujeme kromě plavek a ručníku také krém s UV filtrem, to ví dnes snad každé malé dítě. Plavek i ručníků jsou na výběr spousty, ale jak je tomu s opalovacími krémy? Je šetrná volba, jak tělo chránit a přitom si na tělo nenanést fajnový chemický koktejl?
22.6.2016
Jaké jsou alarmující skutečnosti o stavu většiny zdrojů pitné vody? Míra jejich chemického znečištění v dnešní době přerůstá únosnou míru. Chemicky přiotrávená voda přitom škodí nejen nám, ale bude mít nepříznivý dopad i na další generace.
14.2.2018

Jak se v podzimním období chovat a jak se správně stravovat, abychom si zachovali pevné zdraví a vyhnuli se nemocem?

25.10.2017
Malý kousek zarostlého nehtu umí život pěkně znepříjemnit a není dobré řešení odkládat na dlouho.
5.2.2017
Vyhledávání
Překvapení pro vás
O nás
Otestovali jsme pro vás
Najdete nás na Facebooku
Najdete nás na Instagramu
Instagram